domingo, septiembre 13, 2009

Sobre mis hombros


Se acabó el verano, y los que han podido tomarse su tiempo para desconectar de la rutina, ahora regresan a ella a regañadientes. Los días nublados empiezan a ser cada vez más frecuentes, y las temperaturas bajan ligeramente acompañadas de un agradable viento que no tardará en volverse frío.

Es en estos días grises cuando viene a mi cabeza el tema On My Shoulders, de Thedø, a causa de la campaña publicitaria de cuadernos Oxford, lo cual a su vez me recuerda a mis tiempos de estudiante, cuando esos cuaderos no eran famosos y yo solía usarlos. Eran mis favoritos por la textura del papel, eran suaves y no creaban manchurrones por absorver en exceso la tinta del rotrit, como sí hacían otros cuaderos más cutres.

En fin, el tiempo pasa para todos y los fragmentos de nuestra vida quedan ahí escondidos, esperando un pequeños estímulos como estos para salir a flote.



Why would I carry such a weight on my shoulders?
Why do I always help you carry your boulders?
And wonder why I carry such a weight on my shoulders
And why would I a t-t-ts such a load

But someday you'll see
Next time I'll try it another way

Why would you try to make me friends with them soldiers?
When you know that I've never been familiar with orders
When you know that my heart is in a "pretty" disorder
And you should know that in my heart you fill every corner

And someday you'll see that all I want is to please
Oh, next time I'll try it another way
How long will I sit and wait like a soldier-her?

How many summers will it take?
How many summers will I wait?
How many shoulders will I break?

Why would I carry such a weight on my shoulders?
Why am I always by your side when you're down?
And why did I help you build a beautiful house
And why did I break my back for you in the cold

Why would I have to quit if time makes me older?
Why do they wonder why I never get bored?
And wow could I tell them that I'll never let go
But hey you're my man and they just don't understand

How long will I sit and wait like a soldier?

No hay comentarios: